wtf je BRF?

Eno neke emisije na te-veu! Da li je to neki novi kviz?! Da li su to „Zvezde Granda“?! Da li su to reklamni spotovi za festivale i klubove?! Ne – to je Bunt Rok Festival!

Ne znam da li da pizdim zbog ove emisije ili da je posmatram kao neki skeč i smejem se sa suzicom u oku. Možda je problem u meni, ali nikako ne uspevam da uhvatim koncept ovog festivala/šou programa/nagradnog takmičenja iz sviranja i pevanja. Osim druge po redu emisije, sve ostale su bile toliko problematične sa izborom takmičara/gostiju/kriterijumima kojima su se urednici vodili da stvarno moram da se zapitam, u duhu domaćeg narečja – wtf je Bunt Rok Festival?

4 emisija sars

S.A.R.S. o životu na Balkanu

Ma potpuno je u redu dovesti i S.A.R.S. u emisiju. Kad već imate ničim izazvanog lika za voditelja, što ne biste bustovali gledanost i rejting dovođenjem i najpopularnijeg benda u regionu, koji rasprodaje arene i hale i horski sa publikom po dva tri puta za veče izvodi „Buđav ‘lebac“, geg pesmu za gag-ovanje, koja je nesumnjivi hit. Ma okej mi je skroz da u žiriju bude Žare (nažaost, bez Gocija) i stvarno želim da čujem njegovo mišljenje, jer, svidelo se to meni ili ne, taj tip se nagledao bina i živi slavu muzičara na Balkanu, ali nemojte da se lažemo – to nije ni bunt, ni rok, lutke moje, to je fino upakovan produkt koji je, poput Dubioze Kolektiv, spojio one šatro rokere i narodnjake u jednu kategoriju i omogućio toj publici da se nađe na istom koncertu i eventualno pomeša svoj DNK materijal za buduće naraštaje koji će podjednako voleti i Cecu i Čorbu, jer oni će se i tada slušati, kao pravi klasici, a takva kulturološka raznolikost je poželjna za našu predstojeću EU karijeru. Priznajem da ni ja nisam vakcinisan protiv SARS-a, zakači se svašta na studentskim žurkama, dođe i meni da zaplešem sa nekom polupijanom lutkom koju neću nazvati sutra, a priznajem i da zaista volim pesmu „To rade“ (samo prvu strofu i refren), ali ne podnosim pesme kao što je premijerno izvedena stvar „Živim na Balkanu“. Muka mi je od tih mem-pesama u kojima je život oh tako lep, ali o ne, živim na Balkanu i eto, da sam samo u Norveškoj, sve bi bilo potaman. To su pesme-podvale namenjene onoj publici kojoj nimalo nije loše što živi ovde. To nije bunt, a svakako nije rok.

No, to smo izgleda već utvrdili u prošlim epizodama, pa hajde da više ne tražimo ni bunt ni rok u ovoj emisiji, jer to će biti kao ona igra „Pronađi Gileta“ (možda je u medžik bušu?) gde u moru nepovezanih likova, žanrova i ispada pokušavamo da ubodemo delić koji je šatro rokenrol samo zato što se razlikuje od ostalih i ofarban je malo jačom bojom. Umesto toga, bolje da pokušamo da se igramo pogađalica – odgovorimo na pitanje „wtf je BRF“?

Ali pre toga da pogledamo kakvo je raspoloženje u bekstejdžu!
[aplauz]

Svakako je uočljivo da u emisiji postoji jasna forma: uvod, gostujući bend, raspoloženje u bekstejdžu, nastup prvog benda/komentar žirija x3, a tu između preseći sa po kojim reklamnim blokom za neki festival, pa pri kraju reklamni blok za predstojeće koncerte u Beogradu (jer scena postoji i dešava se samo u Beogradu) i na kraju proglašenje pobednika, ali ne pre nego što dovedemo članove bendova u neprijatnu situaciju sa maloumnim pitanjima. U taj kostur može da se ugura sve, bitno je da ne odstupa previše od forme, pa tako je skroz u redu da se u emisiji pojavi bend poput onih koje možete čuti četvrtkom uveče na nekoj terasi na Petrovaradinu, dok matore Mađarice naručuju još jednu turu krempita. „Dado i Miloš inprogress“ nije domaći niskobudžetni #gay #soft #porn film, već „art pop“ bend koji je svojim nastupom pokazao da emisija „Bunt Rok Festival“ nema apsolutno nikakve parametre za takmičarske bendove, pa je sasvim u redu da slušamo razvlačenje pesmice za koju Žare (bez Gocija, još uvek) i Miša (što je opravdano, jer je gluv) kažu da je „radiofonična“. Ovo je možda i istina, sa obzirom na to da je većina naštelovana na „Radio S“ i „Hit FM“, pa verujem da će pesma „Hvala ti“ zaista biti pravi hit u predstojećoj sezoni restorana i splavova sa dnevnim menijem. Iako Miša kaže da ga podsećaju na Džetro Tal (što moramo da razumemo, jer je gluv) i iako Branka Glavonjić pita zašto da se u emisiji ne pojavi ovakav pop bend, „Dado i Miloš“ nisu smeli da se dese BRF-u. Ako je iko preslušavao snimke prijavljenih takmičarskih bendova, čim je čuo stih „anđeo sa neba dao mi je hrabrosti da presečem sve“ i ono dahtanje i stiskanje u mikrofon, trebalo je da obriše fajl i uradi restart sistema, jer ovakve pesme apsolutno ne mogu da se pojave u emisiji ovog tipa. Ili, očigledno, mogu, a publika nek se pita – šta je bre ovaj BRF?!

4 emisija 2

Dado i Miloš inprogress

Bend „Sick Sinatra“ sam već slušao uživo u Novom Sadu i tad sam im uputio neke zamerke koje, naravno, nisu ispravili do sad, pa su morali da ih čuju i na javnom servisu u ovakvoj emisiji. Pevač ima kapacitet pluća da izrenda celog „Banović Strahinju“ u jednom dahu, ali to je uzaludno ako je nerazumljivo šta priča, ili što kaže u jednom stihu – „džaba dobar bit kad je sranje tekst“. Mada je i bit problematičan, što sam im takođe napisao u pomenutom tekstu, pa sve manje verujem da će se ikada na domaćoj sceni pojaviti neki „RATM“ ili bilo kakav bend koji kapira suštinu ovakvog zvuka i koji će uspeti da složenost srpskog jezika spoji sa živom muzikom u celovitu i smislenu buntovničku ideju. Najbliže tome je uradio Bvana sa svojim bendom, ali njegov rep je uglavnom duvačka lakrdija, pa osim pesme „Jebeš sistem“, sve drugo ne može da se okarakteriše kao bunt i rok, već samo kao stond. Bolesni Sinatra mora da se leči, inače se bojim da će njihov predstojeći album biti još jedna maligni tumor na našoj jedvadišućoj sceni u kojoj emisije poput BRF-a projektuju sliku šta je kvalitet. Ipak, ne mislim da je Sinatra toliko loš da zasluži isti broj bodova kao inprogresivni Dado i Miloš,  pogotovo u ovom sistemu bodovanja gde je publici, ili makar meni, apsolutno nejasno kako i šta žiri boduje.

4 emisija sick sinatra

Sick Sinatra

 Drago mi je da se pojavio bend poput „Door Window Nine“, jer sam toliko želeo da se neko izviče u onaj mikrofon kupljen novcem poreskih obveznika Srbije da mi je na kraju i njihova pesma došla kao nešto dobro. I ja sam zagovornik pevanja na maternjem jeziku, ali ne zato što ne verujem da muzičari sa ovih prostora ne znaju da se izraze dovoljno dobro na engleskom (uzmimo samo za primer Strej Dog, Anu Ćurčin ili pogotovo „Eyesburn“), već zato što hoću da čujem nešto autentično, a za to je mnogo veća šansa ako se govori na maternjem. „Prozor Vrata Devet“ se istakao među ovim bendovima samo zbog ubedljivosti, ali na domaćoj sceni, sa ovakvim pesmama, apsolutno su nebitni i najviše što mogu da urade je da naprave dobru žurku u „Kvaci 22“ i iskaču se sa svojim prijateljima. Pevanje je apsolutno nerazumljivo, samo se nazire da je u pitanju engleski, a to što Mišu „furaju na Nirvanu“ (što ne treba da shvate kao kompliment, jer je on gluv), nikako ne znači da je dobra stvar, jer Beograd nije i ne treba da bude Sijetl, a iz prosutog Kobejnovog mozga ne treba da se rađaju maleni Kobejnčići, nego nešto veće i bolje od onoga što je ovaj bend ostavio u nasledstvo. U ovakvoj konkurenciji potpuno je opravdano da je ovaj bend pobedio, ali očekujem da će u finalu otpasti pod opravdanjem da pevaju na engleskom, a i zbog neoriginalnosti.

4 emisija 1

Door Window Nine

Jedina stvar u vezi sa BRF-om koja je za svaku pohvalu je što sarađuje sa zaista kvalitetnim festivalima i zbog toga mi ni malo ne smeta što u program ubacuju i te reklamne blokove, pogotovo u ovoj emisiji gde su predstavili Demofest u Banjaluci i Bedem Fest u Nikšiću. Potpuno razumem bendove koji ovu emisiju vide kao mogućnost da dođu do bina ovih velikih festivala i saosećam se sa njima što moraju da prođu kroz apsolutnu torturu užasnog programa, još gore produkcije i nerazumljivih i netransparentnih kriterijuma žirija, ali za bend koji pobedi, to će biti vredno truda, a svi ostali će imati dovoljno iskustva i vremena da razmisle da li žele da tako grade svoju karijeru ili da se sami izbore za te bine, jer postoji i takav put. Ako mogu da govorim iz ličnog iskustva nekoga ko je na ovoj rokenrol novinarskoj sceni već 3 godine, a poslednje dve apsolutno nezavistan, svestan sam koliko je teško samostalno doći do velikih festivala, ali evo, prošle godine nisam dobio ulaz na Arsenal Fest, a o Demofestu sam mogao samo da maštam, dok ću ove godine, zahvaljujući ljudima koji podržavaju ovo što radim, biti na oba festivala kao nezavisni rokenrol novinar, pa bi za pobednike Bunt Rok Festivala zaista bilo bolje da su zaslužili tu pobedu, jer će moj šešir biti u prvom redu i slušaću ih vrlo pažljivo.

Ali mi i dalje nije jasno wtf je BRF?

P.S. Slobodno komentarišite tekst, ne morate da ostavite pravi mejl, niti će vas neko cimati zbog toga, fora je da komuniciramo javno o rokenrolu.

____________________________________________________________________________

PP.S. Ako vam se sviđa kako pišem o muzičkoj sceni, možete da me podržite preko Patreon kampanje, novac trošim na ploče, albume i ulaznice, čime dirketno podržavam kvalitetne autore. Velika je pomoć i ako lajkujete stranicu ili podelite tekst koji ste pročitali, jer i od vas zavisi koliko ljudi će čuti glas alternativne rokenrol kritike. Ako vam se tekst ne sviđa, imate pravo da prokomentarišete i ukažete na greške ili me jednostavno popljujete. Hvala vam na vremenu i čitanju!

2 Odgovora

  1. Miloš Pistolić каже:

    „Mi smo iz sveta sporta došli u svet muzike.“ Kakav kralj ovaj voditelj.
    Omg lol btw jtžm, kako si lepo spakovao to što mi se nekako oduvek provlačilo po glavi za Sarseve. Spot on. ✌

  2. Jovan каже:

    Pročitali smo tvoj tekst, a i onaj prvi. Nije lako menjati stvar koju si završio tako da neke od kritika možemo primeniti na nove stvari. Ustvari lakše je napraviti novu stvar nego menjati postojeću. Možemo sigurno bolje ipak svako od nas poseduje neki nivo veštine i slobodno vreme sa kojim raspolažemo te pravimo stvari ovako. Mislim da smo po stvarima raznovrsni i da nismo baš toliko dosadni :)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

banner-free-download